muffin

A gyerekeim éhesek...szinte állandóan :). Ma ebéd után (!) az volt az első kérdésük mikor kapnak valamit enni. Így amíg a kisebbek aludtak, a nagyobbak meg olvastak és játszottak muffint sütöttem nekik, mert az egyszerű és gyors és kihűlni is gyorsan hűl, hamar tudnak enni (megint). Keresgéltem mindenféle recepteket, de végül a saját fejem után mentem és úgy készítettem el a tésztát. Az alapja nagyon egyszerű, régóta sütöm kevert tésztaként, hol ilyen, hol olyan formában. Utána pedig adtam még hozzá amit találtam. Ha van kedvetek próbáljátok ki, az alap tésztát tudom konkrét mértékegységekkel, a többit azt csak úgy adagoltam....

Tehát az alaptészta a 10-15-20...én így hívom magamban. 10 dkg margarin, amit 15 dkg cukorral kikeverek, majd hozzáadok 1 tojást és 20 dkg 1 teáskanál sütőporral és egy csipet sóval összekevert réteslisztet és kb. 1 pohár tejet...de ez utóbbit sem tudom egész biztosan, addig öntöm, amíg nem túl száraz, de nem is folyós tésztát kapok. Ezután én ma hozzáadtam nem egészen 10 dkg apróra vágott étcsokoládét valemennyi mazsolát és kókuszreszeléket. Ha ettől szárazabb lesz a tészta tejet még lehet adni hozzá. Ezt a keveréket tettem a muffintepsi papírral bélelt mélyedéseibe, majd előmelegített sütőbe kb. 180°C-ra és addig sütöttem, amíg a tetejük kicsit megbarnult. Lehet ellenőrizni tűpróbával, hogy tényleg átsültek-e. Persze nem kellett hozzá 10 perc sem, hogy egy pohár tej kíséretében majdnem az összes elfogyjon. 12 darab lesz ebből a mennyiségből, és azért hagytak nekünk is (konkrétan 4 darabot), amit sikerült lefotóznom :)
My children are hungry nearly all the time. Today after lunch they immediately asked when they got something to eat again :). So while the smaller ones had a nap and the bigger ones read and played I made muffins. This is very quick and easy, so perfect for the afternoon. I have been making the basic cake for long, but the additional ingredients are new. This depended on what I found in the larder, so I added chocolate, raisins and grated coconut.

The recipe, as I call is the 10-15-20 recipe. I mix 10 dkg of margarine with 15 dkg of sugar then add 1 egg and 20 dkg of flour mixed with 1 teaspoon of baking powder and a pinch of salt. And I add about 1 cup of milk noticing when it is enough, not to have it too runny. Today I added a bit less than 10 dkg chopped dark chocolate some raisins and some grated coconut. If the pastry looks too dry you can add more milk. I baked it in a preheated oven on 180°C till the top became nice light brown.
After giving to the children with a mug of milk the muffins needed less then 10 minutes to disappear, only 4 were left, but only because my sweet children offered them to Papa and Mama :).

5 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Jól néz ki :-) Elárulod, hol veszel jó muffin papírt? És akkor jól ki is próbálom :-) Ami papírt eddig vettem a piacon, mind használhatatlannak bizonyult (nem tartotta rendesen a sütit), a márkás 700 Ft/50 db muffinpapír pedig felejtős...

borsoo írta...

Azt hiszem legutóbb a spar-ban vettem zenker papírt kb. ötszáz valamennyi/100db De sütéa előtt nem a papír tartja hanem a tepsi :) Lehet amúgy, hogy megtartaná, de még nem próbáltam.

Mtunde írta...

Sajnos a papír magában nem nagyon tartja meg, csak ha 4-5-öt tesz egybe az ember. Én is próbáltam már, amíg nem volt muffinos tepsim. Én is ezt a fajta papírt szoktam venni egyébként.

Mtunde írta...

Ja, és hmmm. Este már az illatát sem lehetett érezni. :)

borsoo írta...

Pedig az is jó volt :)