két rétegű szoknya, nyári kalap és 100 - 2 tiered skirt, summer hat and 100

Idén az első bejegyzések között volt ez, amiben a kétrétegű szoknya nagyon megtetszett nekem és elhatároztam varrok majd egy ilyet nyárra. Persze az anyag is nagyon jó, gondolkodtam mi lehet valamennyire hasonló de semmi nem jutott eszembe. Azóta a leírás is elkészült hozzá, hogy hogyan kell megvarrni, bár pofonegyszerű és aki varrt már ilyen szoknyát annak nem okoz gondot ugyanez két rétegű változatban. De én mindig örülök mindenféle leírásnak, nagy segítség lehet annak, aki bátortalan csak úgy belevágni a saját feje után. Aztán nem is olyan rég a kezembe került egy anyagmaradék és varrtam belőle egy nyári kalapot ebből a könyvből a kislányomnak próbaképp. Nem mondhatnám, hogy 100 %-ig elégedett vagyok vele, de neki tetszik. Még kísérletezem majd valami jobb formájú kalapról levenni a mintát. Ha nyári kalap, akkor nekem  csakis vászon jön szóba, bár látni sok helyen nagyon szép horgolt kalapokat is, én viszont úgy vagyok vele, hogy az érzetem az, ha túl lukacsos, akkor a nap ellen nem véd, ha meg nem, akkor nem elég szellős, mert azért azok mind rásimulnak a fejre. Lehet, persze, hogy ez nem így van, attól még az érzésem ez és ezért magam részéről maradok a vászonnál. De visszatérve a szoknyához, miután készen lett a kalap, azt gondoltam ez az anyag pont jó lenne az elképzelt 2 rétegű szoknyának, így hát kikapcsolódásképp gyorsan megvarrtam. Mert igen, ez kikapcsolódás, mert csak úgy, és nem határidőre, csak jókedvemben varrok. És egy ilyen szoknya gyors sikerélményt is ad. Maximum 1 óra alatt megvan, de inkább kevesebb :)
A 100 pedig azt jelenti, hogy ez a 100. bejegyzésem és ebből az alkalomból az olvasóim közül egyvalakit ki fogok sorsolni, aki kap majd valami meglepetést. Mert adni és kapni is jó. Nem kell semmit se csinálni, adott a jelenleg 38 név, akik közül sorsolok :)

This year I found a post here about a 2 tiered skirt and decided to sew one for summer. I liked not only the design but the fabric, too, and I was thinking on something similar from my stash but could not find anything. Since that post there is a tutorial as well, which is really great, clear to follow though  sewing this skirt is very easy but it is my point of view who has already sewed a lot of this type skirt from a single layer... For a beginner it is a great help :)
Not long ago I found this fabric and decided to try the summer hat from this book. I am not entirely satisfied and will look for other patterns or try to copy from a  nice hat of ours. But my daughter likes the hat. It is from cotton, because I can imagine summer hats only from natural woven fabrics. Though you can find a lot of nice crocheted summer hats, but I always feel that they either too leaky and do not protect from sunshine or if not, then too hot. I know that they are from cotton as well, but I feel,  hats from woven fabric are more airy and protect better from the rays of the Sun. But let's go back to skirts. After the hat was ready I thought to sew from this fabric the 2 tiered skirt. Making  was just for fun, a relaxing time of sewing, not to have deadlines. And it was a quick success, too, as the skirt was ready in an hour or less.
To explain 100: it is the 100. post, and I will choose randomly someone from my readers to send a surprise. Because giving and getting are good. You do not need to leave comment or anything there are 38 names at the moment I will choose now from this group :)

10 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

csinos kis szett, a sapka pedig nagyon aranyos, romantikus. engem a némafilmek sztárjainak kalapjaira emlékeztet. tetszik! a duplaszoknya is jópofa :)

Zsuzsa írta...

Most már tagadhatatlanul itt van a nyár :-) Nagyon szép a kisszoknya is és a kalap is, sőt innen nézve semmi hiba nincs az "angol úri kisasszonyos" kalapban :-)

Mtunde írta...

Szép szett lett, nagyon vidám, nyárias.
Mint nyári kalaphorgoló bizton állíthatom, hogy védenek is és szellőznek is, csak megfelelő fonal kérdése. ;)

Otthon Művek írta...

Nagyon tetszik! Azért mert egyszerű fazon, és gyereknél semmi szükség a "faksznizásra", azért mert kék, és imádom a kéket, azért mert szép a kislány, és jól áll neki, és azért mert csak.
A kert is hozzád tartozik? Az is tetszik.

borsoo írta...

köszönöm!
Tünde, elhiszem :), de az érzet, az érzet. Nekem is volt régen horgolt nyári kalapom (nem lukacsos, azaz a napvédelem legalább rendben...) biztos nem jó fonalból, de irtó meleg volt. Maradok vászonpárti :), és ugye többségben a fiúk, tehát ez is indokolja.

borsoo írta...

Adél, köszönöm, teljesen egyetértünk, gyerekek=egyszerűt nekik, amiben lehet mozogni, játszani.
A kert is..., elvben közös de mi gondozzuk, most azért nincs vágva a fű, mert madárfiókákat nevelgetnek itt a kis rozsdafarkúak, hagytunk nekik búvóhelyet :)

Mtunde írta...

Hát az biztos, hogy fiúknak én sem horgolnék nyári sapkát. :) Viszont a lánykalapok is mindig inkább 1 mérettel nagyobbak a szellőzés miatt. És a kis lukakon azért nem tűz be a nap. Nagy lukak meg csak dús hajúaknak és idősebbeknek valók.

Csillagos írta...

Annyira csini:))) És a közelkép nagyon szép!!!

Csilka írta...

Nagyon édes kis szett és a kisasszony is! :-)

Zsu írta...

Csinosak vagytok!Kisebbik lánykámnak én is meg fogom varrni!