keddi kötött - tuesday knitted

Van néhány kötött darab, amiket eddig időhiány, fényképhiány és időközbeni átalakítások miatt nem mutattam. Most a terveim szerint keddenként dokumentálom őket. Elsőként ezt a sapkát, amit még tavaly kötöttem magamnak, mert nagyon megtetszett valahol (ha jól emlékszem egy francia oldalon láttam) ez a vastag, lustakötéses minta. Így nekiláttam és ebből az orbáncfűvel festett gyapjúfonalamból -amit Zelnice font és festett nekem- 2 szálat összefogva megkötöttem...fejből. Ennek az eredménye pedig az lett, hogy egy nagyon vastag, meleg sapkát kaptam, ámde nekem éppen hogy csak jó lett. Eltettem hát egy évre, mert nem volt szívem lebontani és idén nagyon megörültem, hogy így történt és itt lapult valahol, mert igencsak jól jött mikor beköszöntött a nagy hideg. Csak előkaptam és átadtam a Kicsi Lánynak. Egy ideig sima sapkaként hordta, később viszont készítettem neki rá egy pom-pomot, szerintem így sokkal helyesebb, vidámabb lett. Örömmel hordta és még hordja, bár, ha az idő ilyen marad, lassan ideje lesz a vékonyabb sapkáinkat előszedni.
I have some knitted pieces that I could not show here because  lack of time, photos or just because I modified them a bit from time to time. Now I decided to show them on Tuesdays. This hat is the first one to show. I knitted it last winter for myself, as I had seen somewhere (if I remember well, on a French site) a similar one and liked it very much. But as I knitted without a pattern, it turned out a bit small for my head, though I very much liked the texture and the yarn itself because it was dyed (with Hypericum p.) and spun for me by Zelnice. I was a bit upset and I put it away but this winter when the really cold days arrived it was so good to take it and give to my little daughter who needed a really warm hat. First she wore it without the pom-pom, later I made it to add a  bit more happiness besides the colour itself that I like very much, yellow is so happy. My daughter likes it very much and happily wears it, though we will need to take the lighter hats if the weather stays as it was in the past few days, mild and warmer from day to day.

4 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Nagyon édes kicsi lány!!

Zsuzsa írta...

Nagyon szép ez a szín! Nagy sárga rajongó lettem! Megmutatod nekem a sapikötést?

MrsYarnart írta...

és milyen jól megy hozzá a sárga sál! a lustakötést mindig is szerettem, jó lett ez a sapka, és jó ötlet volt a bojt is!

borsoo írta...

Köszönjük mindenkinek!

Zsuzsa, igen, megmutatom, ha lesz egy szusszanásnyi időm....de még 1-2 hétig biztos nagyon sűrű minden, esténként már ahogy szoktam sem bírok fent maradni annyira fáradt vagyok.