alma, alma, piros alma...

A hétvégén szedett alma nyersen is nagyon finom, de most, hogy végre úgy tűnik én is meggyógyultam olyan jól esett megint a konyhában tenni-venni, főzni és sütni. Nekem ezek a tevékenységek kifejezetten jól esnek, jótékonyan hatnak a kedvemre. Így ma az egyik kedvenc almás sütimet csináltam meg. Nagymamám hagyta rám ezt a receptet is, mint azt a csokis tortát amiről Zsuzsa itt írt

Szerintem ez is egy elronthatatlan, gyors és végtelenül egyszerű valami, viszont nagyon finom. Ha van kedvetek próbáljátok ki! Nekünk most mandula nem volt itthon (helyette szórócukorral díszítettem), meg az alkoholos dolgokat is ki szoktam hagyni, de az eredetiség kedvéért azt a receptet írom le, ami a kis füzetemben szerepel.

Almatorta angol módra
Tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj vagy margarin, pici só, 1 teáskanál cukor 2 evőkanál víz (ebből mindig kevesebbet használunk) Ezt összegyúrni és fél órán át a hűtőben pihentetni.
Töltelékhez: 1 kg alma, 15 dkg cukor, 1 evőkanál baracklekvár, 2 evőkanál barackpálinka (na ezt sosem teszek bele), feldarabolt, hámozott mandula
Hámozott alma feléből és a cukorból pépet főzünk, a formában egyenletesen elterített tésztára halmozzuk, ráteszünk almaszeleteket és a barackpálinkával elkevert baracklekvárral megkenjük. Megszórjuk mandulával és kb. 180°C-os sütőben 30-40 percig sütjük.
Megj.: én ezúttal is, mint sokszor, a töltelék helyére tavaly üvegben eltett reszelt almát használtam.

Jó étvágyat hozzá! (Itthon megvolt, az iskolásom leckeírás után 2 szelettel is megevett belőle, és most eszi a harmadikat :).)

1 megjegyzés:

Timici írta...

nagyon jól néz ki! köszi a receptet:o)
ilyen sütőformára régóta vágyom, de még mindig nincs:(
Én hétvégén almáspitét sütöttem, aminek kb. a fele fogyott el, a többit azóta is csak én eszem, pedig nekem most nagyon nem kéne ilyesmit ennem:S, szóval egy ideig most ilyesmit nem sütök, de azért elmentem, köszi:o)