tésztafélék

Elég sok tésztafélét eszünk, annál az egyszerű oknál fogva, hogy olcsón elkészíthető és egyszerű. Hogy egészségesebb legyen, rászoktunk és szoktatom a gyerekeket is arra, hogy teljes kiőrlésű lisztet is keverek a tésztába. A héten készült így pizza is, amit eredetileg furcsának gondoltam, de annyira finom lett, hogy még egy adagot kellett sütnöm. Rátétnek meg szeretek rá zöldséget is tenni, ilyen formában legalább megeszik. Volt még itthon kevés gomba is, így az is került rá, és sajt, meg egy egészen kevés szalonna, ízfokozóként.
Azért is jó ez a tésztagyártás, mert miközben keveredik és kel (a kenyérsütő gépet szoktam segítségül hívni, így csak összemérem a hozzávalókat, és már mehetek is, szűk másfél óra múlva készen van a rögtön feldolgozható tészta), van idő foglalkozni a gyerekekkel, utána meg mindössze 10 perc és el is készül...nagyon gyorsan sül. Így hát több legyet ütünk egy csapásra, olyan étel készül, amit mindenki szívesen megeszik és időt is nyerünk.
:: sütés előtt...

:: és után
Ha van kedvetek próbáljátok ki ezt a tésztát (az eredeti receptet írom majd megjegyzésben a változtatásainkat):

Hozzávalók:
400 ml víz
2,5 ek olivaolaj
2,5 tk só
800 g finomliszt
30 g friss élesztő

Megj.: Én ennek a felét csináltam meg elsőre, és utána még egyszer kellett, mert nagyon fogyott. A 400 g finomliszt helyett 250 g finomlisztet és 150 g teljes kiőrlésű lisztet használtam, és adtam még a keverékhez egy egész kevés, mondhatni csipetnyi barna cukrot, hogy az élesztő könnyebben induljon el.

Mindenkinek nagyon szép hétvégét!

1 megjegyzés:

Timici írta...

nálunk is nagy szerelem a pizza, majdnem minden hétvégén sütök, szintén a gép keveri dagasztja;o)
nálunk: sonka, kukorica, hagyma, olivabogyó, paradicsom, mozzarella, reszelt trapista szokott kerülni rá
nekünk még elég 400gr lisztből, de ahogy egyre többen leszünk és a fiúk is nagyobbak lesznek tuti kétszeres adag lesz csak elég
Nagyon guszta a Tied is, nyitok ablakot, küldessz egy szeletet?;o)